Fallback

Instruktører

Landsholdsroere, OL-deltagere, engagerede motionister og dedikerede masters roere. Det er et skarpt og stærkt instruktørhold, du møder på eRoning. Alle instruktører har en god roteknik, der kan hjælpe dig med at ro korrekt, så du undgår skader.

AK14935 Enhanced NR Edit

Fie Udby Erichsen

Roforeningen KVIK

"Roning har været min helt store passion siden jeg var 11 år. OL sølvmedaljen fra 2012 er min karrieres helt store højdepunkt. Siden har jeg to gange prøvet at skulle komme tilbage i form på rekordtid. Først efter en barsel og dernæst efter en selvvalgt pause. Mine programmer er hårde, men særdeles effektive. Der er en kort pause efter hvert interval. Lige nok til at du bliver klar igen. Du kommer med garanti i stjerne god form."

Instruktør på:

Kom hurtigt i form: Til dig der har været inaktiv i længere tid og som vil se resultater på kort tid.

AK15116 Enhanced NR Edit

Nanna Vigild

Danske Studenters Roklub

"Først var det boksning jeg prøvede at blive god til. Så olympisk vægtløftning og nu satser jeg alle pengene på roning. Ja, jeg er nybegynder som voksen og det er jeg stolt af og ydmyg overfor. At være "voksenlærling" kræver tålmodighed, nysgerrighed og en vilje til at ville lære. Mange af de tekniske fif og øvelser jeg selv har brugt, prøver jeg at give videre så det er en sjov udfordring at være nybegynder."

Instruktør på:

AK15478 Enhanced NR

Brian Sørensen

Formand Nyborg Roklub

"I 2006 stiftede jeg bekendtskab med en romaskine - kærlighed ved første tryk. En romaskine er stadig en stor del af mit liv, mest i vinterhalvåret, da min singlesculler også skal støves af.
Elsker at eksperimentere med intervaller af kortere eller længere varighed. Concept 2's logbook er en kæmpe motivation til forbedring af ens fremdrift. Her kan man ranke ens tider og sammenligne med andre på ens egen alder i DK og udlandet."

Instruktør på:

HIIT træning med Brian Sørensen: Intensiv træning med mange varierende korte intervaller og korte pauser.

Rospinning - følg musikkens rytme: Du ror i takt til musikken. Kondition forbedres og forbrænding intensiveres.

Concept 2 logbook

AK15225 Enhanced NR

Anne Lolk Thomsen

Tidligere OL-roer

"4 x verdensmester kajak + 2 x OL-deltager i roning. +40 år og mor til 2. Træning er for alle - uanset niveau! Fortaler for at vi alle investerer tid i træning.
I romaskinen kan vi alle følges ad og du kan altid lave en god og effektiv træning - uanset for kort tid, du har til at træne. Kom med ombord og lad os træne sammen!"

Instruktør på:

HIIT træning med Anne Lolk: Leder du efter effektiv træning på kort tid, er HIIT svaret. Anne bruger sin olympiske erfaring til at coache en træningsmakker.

Puls & Styrke: Roning kombineret med styrkeøvelser på gulv. Hav gerne en måtte, en elastik, en bold og et par karklude med til træning.

AK15026 Enhanced NR

Søren Madsen

Træner

"To bomstærke teenagere og en Danmarks mest erfarne ungdomstræner Søren Madsen, er holdet du møder i denne kategori. Søren bruger sin olympiske erfaring, og tid på Guldfireren, til at finjustere de helt små tekniske detaljer hos ungdomsroerne Simon Madsen og Hjalte Westeraa.
Alle uanset alder, kan ro programmerne og samtidig blive mindet om rotagets små tekniske finesser."

Instruktør på:

Ungdomstræning: Få træning og teknisk fokus fra en af Danmarks bedste trænere, Søren Madsen. ALLE, uanset alder, kan lære ekstremt meget i disse programmer.

AK15269 Enhanced NR Edit

Christina Rindom

Bagsværd Roklub

"Jeg startede med at ro i 1995 og siden har jeg aldrig sluppet romaskinen. Den er en vigtigt værktøj for Eliten og jeg elskede vintertræningen i de 8 år jeg roede på landsholdet. Jeg har lige rundet 50 år og har stadig kæmpe udbytte af træning i romaskinen. Nu kombinerer jeg den gode cardio træning med styrkeøvelser. Et perfekt match for at bibeholde den muskelmasse og mobilitet, som aldring naturligt gør indhug i. Træn med mig og lad mig smitte dig med min ergometer-feber."

Instruktør på:

Puls & Styrke: Roning kombineret med styrkeøvelser på gulv. Hav gerne en måtte, en elastik, en bold og et par karklude med til træning.

AK106428 Edit 2

Charlotte Buchwaldt

Nyborg Roklub

"Jeg elsker at ro i ergometer fordi,
Jeg træner sammen med andre, hvor online træning fungerer som et godt supplement for mig.
Jeg træner hele kroppen og samtidigt forbedre jeg min styrke, kondition og teknik
Jeg er uafhængig af vind og vejr – min gode ven ergometret er altid parat sommer og vinter"

Instruktør på:

Det korrekte rotag: Få styr på koordineringen af ben, ryg og arme. Motor 1, 2 og 3.

Puls & Styrke: Roning kombineret med styrkeøvelser på gulv. Hav gerne en måtte, en elastik, en bold og et par karklude med til træning.

AK104870 Edit 2

Bastian Secher

Landsholdsroer, Roskilde Roklub

"Jeg har roet siden 2010 og er landsholdsroer. Jeg blev 2022 Danmarksmester i ergometer og nr. 7 til VM i singlesculler. I 2021 vandt jeg bronze til U23 VM og blev nr. 3 til U23 VM i singlesculler."

Instruktør på:

Programmer til at opbygge styrke: Til dig, der ønsker at opbygge styrke.

AK14907 Edit

Kaare Mortensen

Landsholdsroer, Holstebro Roklub

"Jeg har roet siden 2015. Jeg er tidligere ungdomslandsholdsroer og fra 2022 på seniorlandsholdets i herrefirer.
Noget af det jeg nyder ved roning er, at man altid kan finde nye detaljer i rotaget, som man kan arbejde med og perfektionere - Uanset hvor længe, man har roet, er der altid mulighed for forbedring!"

Instruktør på:

Effektiv træning på under 40 min.: Til dig der skal have noget ud af din træning og ikke har tiden til de lange programmer.

AK104815 Edit

Oscar Petersen

Landsholdsroer, Bagsværd Roklub

"Jeg vandt i 2022 DM i ergometerroning letvægt. I 2020-2022 udgjorde jeg halvdelen af besætningen på den danske letvægtsdobbeltsculler.
Romaskinen er det perfekte værktøj til kalorieforbrænding, da den med den rette teknik aktiverer omkring 85% af kroppens muskler. Jeg bruger selv romaskinen i stor stil til at få en ærlig vurdering af min form, da dette til tider kan være svært ude på vandet i robåden grundet skiftende vejr og vind."

Instruktør på:

Programmer til fedtforbrænding: Til dig der har fokus på vægten.

AK105903 Edit

Jørgen Zangenberg

Formand Roklubben Viking

"Jeg har roet siden 2001 og vundet DM i langdistance kaproning flere gange.
Roning og musik er det fedeste! Den største motivationsfaktor for mig er musik! Så når jeg banker derudad i romaskinen, så skal der god og høj musik til."

Instruktør på:

60+ og motionister: Tempoet er en smule lavere. Du trykker det du kan.

AK105733 Edit

Merete Boldt

Fredensborg Roklub

"Jeg har roet siden 1964. Jeg har vundet 14x DM og 3x nordiske mesterskaber. Siden 1979 roet World Rowing Master Regatta og vundet ca. 350 medaljer.
Jeg nyder at sidde i et ro ergometer! Jeg hjælper ældre roer til en bedre teknik og selv øve teknik på fast jord, hvor det er lidt nemmere end i en lille båd der gynger."

Instruktør på:

Træn hjertet: Tempoet er stabilt og ikke højere end T28. Programmerne indeholder ikke musik.

Ole1

Ole Søgaard

Tidligere landsholdsroer

"Jeg har roet siden 2004 og undervist siden 2015, både på klubniveau og forbundsniveau. Romaskinen vil altid være mit foretrukne redskab til cardiotræning. Nådesløs og let at måle sig på, og så oplever jeg at det er den maskine der bedst supplerer andre typer workouts."

Instruktør på:

Kort & Hårdt: Eksplosiv træning der skubber din syregrænse.